Ma uitam zilele astea la link-urile de la mine din blogroll… Hai sa spunem ca un procent mare din cei care bloguiau nu o mai fac sau chiar nu mai au domeniul activ. Lumea nu mai are timp ca in 2009 cand orice vedeai pe strada era subiect de pus pe blog si de pus vreo 2-3 trackback-uri. A trecut vremea cand se facea “leapsa blogurilor” iar blogosfera era “ceva” care putea fi identificat cu o comunitate, oarecum omogena pentru ca toti aveau ceva in comun – blogul.
Au mai ramas 2-3 activi la mine in blogroll, unu din ei chiar posteaza zilnic cu toate ca ce elucubreaza pe blog nu merita citit nici macar in diagonala pe cititorul de feed-uri. Blogging-ul si-a pierdut din avant, acum pare un tool de marketing, un loc unde mai arunca companiile cateva sute de euro ca sa creeze buzz pentru te miri ce produs sau campanie publicitara. Bloaga este consumatoare de timp, asa ca ne-am dat pe microblogging, facebook si jucarii gen pinterest. Blogozarii care scriau cel mai misto s-au retras, au ramas doar postacii care monetizeaza iar aia care nu monetizeaza se uita la “Add new post” vreo doua minute, o data pe luna si inchid fereastra – cui ii pasa?
O cugetare.
Din 2005 pana acum mi-am mentinut parerea ca un loc unde sa dai cu capu’ este extraordinar. Cuvintele tale raman scrise undeva, doar pentru crawleri, roboti, cateva agregatoare si 2-3 vizitatori dar peste inca 10 ani te intorci si iti regasesti itioteniile scrise. Intre timp schimbi tema blogului, schimbi hosting-ul, te sparg vreo 3 indieni de 12 ani cu scripturi multe la indemana si dai like-uri in timp ce faci un check-in pe Facebook.